sâmbătă, 18 septembrie 2010

Supa crema de dovlecei

Nu ca-s innebunita dupa dovlecei, dar gradina alor mei tot mai da asa ceva, asa ca trebuie consumat. ☺ Am facut-o foarte simplu, dupa nicio reteta, cu ce-am gasit si prin frigider si a iesit minunata. Nu mai spun ca-i foarte putin de lucru la ea si merge tare repede.

1 lingura ulei (eu am folosit de masline)
1 ceapa mare tocata marunt
4 dovlecei taiati in bucati
1 catel usturoi tocat mic
branza Philadelphia (eu am pus o cutie intreaga pentru ca i se apropia vertiginos sfarsitul termenului de garantie)
sare, piper
nucsoara
apa (cine are niste supa clara o poate folosi pe aia)
verdeata (mi se pare ca se potriveste bine patrunjelul verde, busuiocul, eu am folosit ceapa mica verde, ceapa ciorii)

Se infierbanta uleiul la foc mediu intr-o oala, se caleste usor ceapa in ea, apoi se adauga bucatelele de dovlecel, se lasa acolo pana prind si ele ceva culoare (prin prajire ia loc reactia Maillard care scoate la iveala papilelor gustative aromele din alimente), la sfarsit se pune si usturoiul. Se adauga atata apa sau supa cat sa fie acoperiti dovleceii pana pe la jumatate. De fapt depinde si decata Philadelphia puneti, daca puneti o cutie intreaga poate fi si ceva mai multa apa (cat sa acopere dovleceii pana la 3/4). Se sareaza, pipereaza, rade nucsoara si se lasa sa fiarba cu capac pana cand dovleceii sunt moi. Se adauga Philadelphia, se baga blenderul-bat in supa si se face pasta. E bine ca sa nu fie totusi ca un piure, deci nu foarte groasa, macar la suprafata sa aiba fata de spuma.
Gata-i, se pune in farfurii sau cesti de supa, se presara cu verdeata si se serveste.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...