sâmbătă, 25 septembrie 2010

Pere umplute cu branza-crema de capra cu pesto de nuci


Se poate face salata si din frunze diverse, eu am preferat sa pun salata de sfecla rosie cruda sub perele umplute.
Perele trebuie sa fie coapte (altfel nu sunt asa aromate), dar tari.
Depinde de cate feluri vreti sa serviti, puneti un sfert sau doua sferturi de para pe farfurie.

Ca aperitiv pentru 4 persoane (cu 2 sferturi de para pe-o farfurie)
2 pere coapte, dar tari
2 linguri suc de lamaie
150 g branza-crema de capra
50 g miez de nuca
sare, piper
2 linguri ulei de nuci
2 linguri ulei de masline
salata (ori frunze diverse de salata, ori alta salata)


Perele se spala, sterg si injumatatesc de-a lungul. Jumatatile se scobesc de cotor si ceva miez (cel mai bine merge cu un mellon baller - spre rusinea mea, nu stiu cum ii spune instrumentului pe romana) si se stropesc cu niste suc de lamaie. Jumatatile se umplu cu branza si se dau cel putin o ora la frigider.
Nucile se prajesc usor intr-o tigaie fara grasime. Daca le puneti intr-un prosop de bucatarie dupa ce le-ati prajit si le scuturati, se mai duce din coaja. Dupa ce s-au racit se fac pasta impreuna cu o priza de sare, uleiul de nuci si cel de masline. In blender sau manual, in piulita.
Jumatatile de para se taie in jumatate, astefel incat sa iasa sferturi de para. Cutitul se tot baga intr-un pahar cu apa fierbinte ca sa nu se manjeasca perele.
Se aranjeaza sferturile de para pe salata, se pune pesto-ul pe ele sau pe langa ele si se pipereaza (cel mai bine arata piperate doar cu piper rosu, dar mie la gust imi place doar cel negru).

2 comentarii:

  1. Yummy!Cred ca e foarte bun.O sa fac si eu dar va trebui sa inlocuiesc branza de capra cu ceva vegan...O reteta de toamna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca-ti place, Adry! Daca gasesti un inlocuitor vegan demn te rog sa-mi dai de stire.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...