duminică, 5 septembrie 2010

Salata de fasole verde cu ou, branza si ansoa

Am primit ultima sarja de fasole verde de la ai mei din gradina si-am cautat o reteta noua de salata. Am gasit una de provenienta engleza (sa mai zica cineva ca englezii nu au o bucatarie buna!) pe care am adaptat-o la ce am avut prin frigider, preluand totusi integral dressingul.

250 g fasole verde
8 rosii cherry
2-3 ramurele patrunjel verde
300 g mozzarella de bivolita (asta am avut, dar se potriveste de minune si branza de capra sau chiar telemeaua)
4 oua
100 g fileuri de ansoa (sardele)
1/2 lingurita mustar de Dijon
5 linguri ulei de masline
1 lingura otet
1 priza zahar sau fructoza (eu am pus foarte putin suc de agave)
sare

Prima data se pregateste dressingul: rosiile se taie in felii subtiri si se pun intr-un recipient care se inchide bine (intr-un borcan cu capac, de ex.), peste ele se pune putina sare si zaharul. Separat se amesteca uleiul cu otetul si mustarul, se toarna peste rosii. Frunzele de patrunjel se toaca marunt, se pun si ele la dressing. Se inchide borcanul sau recipentul si se agita cu putere 1-2 minute. Se da la rece.
Ouale se fierb cleios (4 minute daca-s la temperatura camerei, 4,5 minute daca-s de la frigider).
Se taie sau rupe cu mana branza.
Fasolea se spala, se curata (daca e nevoie i se trag atele), se taie in bucati mai mici daca-i lunga. Se fierbe 4 minute in apa bine sarata.
Salata e buna si rece, dar gustul cel mai bun il are cand e calduta, deci acum trebuie sa ne miscam repede: se amesteca fasolea scursa de apa cu branza si sardelele, se toarna dressingul peste ea. Se pune pe 4 farfurii si pe deasupra vine cate un ou taiat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...