vineri, 5 noiembrie 2010

Desert la minut: straturi de bezea, crema de iaurt si fructe de padure la pahar


La noi masa principala e seara. Atunci ne adunam toti 3 la masa, eventual avem si musafiri (inopinati sau anuntati dinainte) si totul trebuie sa mearga repede (eu ajung in jur de ora 6 de la serviciu si vreau sa-mi mai trag si sufletul inainte de-a ma arunca in oale). Desertul asta mi se pare minunat, aproape nu este treaba cu el, arata bine si lumea zice ca-i foarte bun (mie nu-mi plac fructele de padure, deci nu ma ating de el). Si e usor. Ingredientele le am intotdeauna in casa (fructele de padure sunt congelate) si trebuie doar sa ma gandesc cu cel putin 2 ore inainte ca vreau sa fac desertul, ca sa pun iaurtul la scurs si sa scot fructele din congelator. Iaurtul il amestec cu ce mai gasesc prin frigider: crema de branza de vaci, crème fraiche sau frisca (cea din urma e bine sa fie batuta inainte de a se amesteca cu iaurtul).
Voi incerca sa aproximez cantitatile pentru ca nu le-am cantarit vreodata. Daca va place desertul dulce bine, puneti mai multa bezea. Eu iaurtul nu-l indulcesc pentru ca bezeaua e destul de dulce, pana acum toata lumea a fost foarte multumita de rezultat.

Pentru 3 pahare mari
60 g bezele cumparate
200 g iaurt + 200 g crème fraiche sau frisca sau crema de branza de vaci. Se oate folosi si numai iaurt, 400 g atunci
500 g fructe de padure (proaspete sau congelate)

Cu cel putin 2 ore inainte:
- daca folositi fructe congelate, scoateti-le din congelator si puneti-le intr-o strecuratoare la temperatura camerei
- iaurtul se amesteca cu frisca sau crème fraiche etc. Se pune o strecuratoare pe un bol. Strecuratoarea se tapeteaza cu un servet curat de bucatarie sau hartie de bucatarie si se pune iaurtul in ea. Se lasa in frigider la scurs pana il folosim.

Aranjatul in pahare:
se faramiteaza bezelele si se pun in straturi: bezelele, iaurtul scurs, fructele pana sus.
Gata-i!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...