duminică, 6 februarie 2011

Salata de linte (varianta de iarna si de vara)



250 g linte (de care aveti, numai daca vreti sa folositie rosie, mare atentie la fiertul ei, sa nu se sfarame. Eu la salate folosesc orice alt fel de linte, numai rosie nu. Aici am folosit-o pe cea normala, verde)
1 dovlecel
rosii, vreo 5-6 (iarna uscate, vara proaspete)
4-6 ardei copti
1 legatura ceapa verde
3 catei usturoi
verdeata: in functie de mancarea la care vreti s-o serviti. Eu am pus frnze proaspete de menta pentru ca am servit-o la carne de miel. Se poate pune frunze de busuioc sau patrunjel verde sau coriandru)
5 linguri aceto balsamico
ulei (am folosit de masline)
sare, piper
facultativ: condimente pentru fiertul lintei (eu am fiert-o in supa si am adaugat chimion in cruce si coriandru pulbere)

Se fierbe lintea ori in apa cu sare, ori in supa clara cu ce condimente doriti, cam 25 minute (dupa vreo 20 de fiert stati langa ea si incercati-o cam la 1 minut, trebuie sa ramana al dente). Se scurge de apa. Dovlecelul se taie cubulete si acestea se prajesc intr-o lingura de ulei. Rosiile (uscate sau proaspete), ardeii copti, usturoiul si ceapa verde se taie marunt si se amesteca cu lintea. Se adauga otetul si uleiul, se sareaza si pipereaza bine. se amesteca. La sfarsit se adauga verdeata tocata marunt si se mai amesteca o data. Se lasa sa traga macar o ora.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...