duminică, 23 ianuarie 2011

Dolce di riso alla bolognese: tort bolognez de orez


Un dulce foarte usor de facut, dar care dureaza mult pana-i gata. De bun, e bun.

1l lapte
1 priza sare
2 - 3 fasii de coaja de lamaie netratata
285 g zahar
85 g orez pentru risotto (eu am folosit Arborio)
4 oua
1 galbenus
75 g migdale tocate grosier
45 g citronat tocat marunt (eu l-am lasat deoparte, nu ne place)
unt pentru uns forma de copt
pesmet pentru tapetat forma de copt
2 - 3 linguri rom (sau alt alcool, eu am pus Cointreau)

Intr-o oala se pune laptele cu sarea, zaharul si fasiile de coaja de lamaie la fiert. Cand incepe sa fiarba, se adauga orezul (nespalat), se amesteca cu o lingura de lemn. Se da focul la mic ca sa fiarba incet de tot si se lasa 2 1/2 ore acolo, amestecand din cand in cand. E gata cand s-a format o masa groasa, de culoarea caramel deschis. Se scot bucatile de coaja de lamaie care nu s-au dizolvat si se da la racit.
Ouale si galbenusul se bat bine intr-un bol. Se pune orezul in oua, cate o lingura, amestecandu-se de fiecare data bine.

Se adauga si migdalele si citronatul. Forma termorezistenta se unge cu unt si se presara cu pesmet sau se tapeteaza cu hartie de copt si se toarna compozitia in ea. Se da la cuptorul preincalzit (180°C) 45-55 minute, pana prinde o culoare frumoasa.
Se scoate imediat din cuptor si se inteapa cu o furculita de cateva ori, apoi se toarna romul. Se lasa la racit pana devina caldut, apoi se rastoarna pe un platou.
Se serveste a doua zi abia, are gustul mai intens dupa ce a tras ceva timp.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...