miercuri, 7 octombrie 2009

Galuste de gris pentru dummies


Spre rusinea mea trebuie sa spun ca am avut intotdeauna probleme cu galustele de gris, niciodata nu mi-au iesit cum trebuie. Pana zilele trecute, cand am imbinat reteta lor cu niste sfaturi ale unui mare bucatar german la facut galustele de paine. Si au iesit o minunatie, pufoase si cu aceeasi consistenta de la margine pana in mijloc.

Reteta e pentru patru persoane, fiecare cate o farfurie de supa cu galuste:
40 g unt moale
75 g gris (de preferat de grau dur)
1 ou
sare, nucsoara proaspat rasa

Se freaca untul spuma, se adauga 1 lingura de gris, se amesteca iar bine. Se pune si restul de ingrediente, se amesteca totul bine de tot. Se acopera cu o farfurie si se lasa 20 minute la odihnit.
Intre timp puneti o oala mai mica cu apa si sare pe foc, in ea vor fierbe galustele (nu se fierb vreodata direct in supa, aceasta trebuie sa ramana clara!). Separat pregatiti un bol mai mare cu apa. In el va umeziti bine mainile si formati in palma galustele. Acestea vor trage din apa de pe maini si nu din cea in care vor fierbe, suprafata lor ramane pufoasa.
Puneti galustele in apa si le lasati sa fiarba la foc domol 5 minute. Dupa aceea acoperiti oala cu un capac, dati focul la minim (apa nu mai are voie sa fiarba!) si le mai lasati 15 minute. Gata-s, serviti-le imediat in supa fierbinte.

2 comentarii:

  1. Hei! Nici n-am stiut ca ai blog :) am nimerit aici din intamplare, cautand bloguri cu retete Monti. Ma bucur ca te-am gasit. Te pun la favorite :)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...