duminică, 25 septembrie 2011

Paste cu sos bolognese cu dovlecei si sos rece de iaurt


Reteta de origine turceasca, o mancare de vara care noua ne-a placut foarte mult.

500 g paste de care aveti
700 g carne tocata (turcii pun numai de vita, eu am folosit amestecata, de vita cu de porc)
1 ceapa mare (eu am folosit mai multe cepe verzi)
2 - 3 dovlecei mijlocii
400 g iaurt 10% grasimi (sau 200 g iaurt normal, cu 3,5% grasimi si 200 g smantana)
1 catel usturoi
1 legatura patrunjel verde (eu am folosit coriandru)
sare, piper
boia dulce de ardei
ulei

Se toaca marunt patrunjelul si usturoiul si se amesteca cu iaurtul. Se potriveste de gust cu sare si piper si se da la frigider pana-i gata mancarea.
2/3 din dovlecei se dau pe razatoare, 1/3 se taie in felii rotunde subtiri. Se prajeste carnea cu ceapa tocata marunt, se sareaza, pipereaza, adauga boiaua. Apoi se pune si dovlecelul dat pe razatoare si se amesteca bine. Se lasa pe foc mic vreo 20 minute. Intre timp se fierb pastele si feliile de dovlecel se prajesc in putin ulei.
Se serveste in felul urmator: in farfuriile preincalzite se pun pastele, peste ele sosul bolognese, peste sos feliile de dovlecel prajit si sus sosul de iaurt.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...