luni, 24 octombrie 2011

Khoresht e bademjan: tocanita de carne de miel cu vinete



Reteta din bucataria persana clasica. Se poate folosi si alt fel de carne, daca cea de miel nu va place.

Pentru 4 portii
500 g carne de miel (daca aveti si niste oase, cu atat mai bine)
1 ceapa marisoara
2 vinete lunguiete, mai mici (daca se poate fara seminte in ele)
2 linguri bulion
1 conserva rosii pasate
3 lamai uscate (cele tipice bucatariei arabesti; inlocuitor: 3 linguri suc de lamaie)
1/2 lingurita curcuma (turmeric)
1 priza scortisoara macinata
sare, piper
ulei pentru prajit

Carnea se taie in bucati mici. Ceapa se toaca marunt si se caleste in putin ulei la foc mic, apoi se adauga carnea si se prajeste la foc mijlociu pe toate partile. Se pun condimentele, bulionul, se lasa cateva minute, apoi se adauga rosiile pasate, oasele daca aveti, lamaile sau sucul de lamaie. Se acopera cu un capac si se lasa pe foc mic pana carnea e moale bine.
La reteta scrie despre vinete astfel: se curata de coaja si se taie de-a lungul in felii de 1 - 1 1/2 cm care se sareaza bine si se lasa la scurs intr-o strecuratoare cam o ora, apoi se clatesc bine cu apa, se sterg cu hartie de bucatarie si se prajesc in ulei incins.
Eu nici n-am citit atenta ce scria in reteta, nici n-am vrut sa trec prin toata procedura asta, asa ca am facut astfel: am taiat vinetele in felii (rotunde), le-am pus pe tava de aragaz acoperita cu folie de aluminiu, le-am dat cu pensula inmuiata in ulei de masline si le-am bagat la cuptor, , pe sina cea mai de sus, la functia cu grill pana au capatat o culoare frumoasa.
Indiferent cum procedati, cand vinetele sunt facute se pun in sosul tocanitei si se lasa 10 minute sa traga.
Se serveste cu orez.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...