luni, 13 februarie 2012

Gulas secuiesc, cu varza murata


Se numeste de fapt gulas székely (am vazut si denumirirea "ca la Szeged") dupa József Székely, un jurnalist si scriitor ungur al secolului al IX-lea.

O mancare de iarna care ne place tare mult.

750 g carne de vita ori de porc, ori amestecata (eu am folosit aici numai de porc, de la umar)
250 g ceapa tocata marunt
2 - 3 catei usturoi tocati marunt
100 g cubulete de bacon sau carnat tocat in cubulete
500 g varza murata taiata in fasii foarte subtiri
boia dulce de ardei
200 ml supa
200 ml vin rosu
1 praf de maghiran uscat
1 lingurita cu varf chimion
sare, piper
200 ml smantana acrisoara

Carnea se taie in cuburi de cm. Intr-un ceaun se pune baconul la foc mic-mediu, sa iasa grasimea din el. Se impinge inspre margine si se pune carnea la prajit, Cand a prins ceva culoare pe toate partile, se scoate din ceaun, impreuna cu baconul. In ceaun se caleste ceapa si usturoiul, apoi se adauga varza murata, carnea si baconul, se presara cu boiaua, se adauga maghiranul si chimionul. Se amesteca si se pune supa si vinul. Se acopera cu un capac si se lasa la fiert, la foc mijlociu, cam 1 ora. La sfarsit se sareaza, pipereaza (eu am mai adaugat la sfarsit inca o data si chimion).
Cine doreste poate amesteca, dupa ce ceaunul a fost luat de pe foc, o parte din smantana in tot gulasul sau smantana se poate pune numai la servit. 
Clasic se mananca cu cartofi fierti. 
Montignacii il mananca asa, simplu, fara alta garnitura.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...