miercuri, 2 aprilie 2014

Tahini (tahin, tahina) facut in casa


Mi s-a terminat tahiniul si am uitat sa cumpar sa-l am in stoc. Si m-a apucat intr-o duminica (zi in care la noi toate magazinele sunt inchise) pofta mare de hummus, deci, am vrut, n-am vrut, a trebuit sa mi-l fac eu. A iesit foarte bun si cu un miros atat de imbietor incat imi venea sa-l mananc ca atare.

200 g seminte de susan (decorticate sau nu. Eu folosesc nedecorticate, tahiniul are o nota foarte usor amaruie, dar foarte placuta. Din sesam decorticat se obtine un sos mai dulciu)
50 ml ulei de susan (merge si un ulei neutral, de floarea soarelui, de ex., dar mai aromat iese cu cel de susan)

Se prajeste susanul la foc mediu si tot timpul cu ochii pe el, nu cumva sa se arda. Se lasa pe o farfurie la racit, apoi se pune intr-un blender, se macina fin, se adauga si uleiul, se mai amesteca bine in blender si gata-i.
Se poate pastra intr-un borcan inchis etans in frigider.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...